Rozpoczęła się nowa, ogólnopolska kampania prewencyjna pod nazwą „Mistrzu, zwolnij”, zainicjowana przez PZU we współpracy z Policją. Celem tego programu jest podnoszenie świadomości kierowców na temat niebezpieczeństw związanych ze zbyt dużą prędkością na drogach. Przypomina to wcześniejszą, cieszącą się dużym zainteresowaniem kampanię „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”, która miała miejsce dekadę temu. Niestety, statystyki wskazują, że problem nadmiernej prędkości wciąż jest aktualny, co skłoniło instytucje do podjęcia nowych działań.
W ramach kampanii „Mistrzu, zwolnij” zwracana jest uwaga na przerażające dane dotyczące wypadków drogowych w Polsce, które w 2024 roku wyniosły ponad 21 tysięcy. Zarejestrowano niemal 1 900 ofiar śmiertelnych oraz blisko 25 000 rannych. Jak wskazują statystyki, większość tych wypadków jest spowodowana przez nadmierną prędkość oraz ryzykowne zachowanie kierowców. Przedstawiciele PZU oraz Policji podkreślają, że zmiana postaw kierowców jest kluczowa dla poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach.
W ramach kampanii PZU planuje przeprowadzenie szeroką akcję informacyjną, w tym emisję spotów telewizyjnych w różnych mediach, a także rozpowszechnienie miliona naklejek z hasłem „Mistrzu, zwolnij”. Policjanci będą bezpośrednio wręczać te naklejki podczas kontroli drogowych, oraz edukować kierowców na temat bezpiecznej jazdy. Dodatkowo możliwe będzie zobaczenie specjalnie oznakowanego auta poruszającego się z dozwoloną prędkością, co ma przypominać o konieczności przestrzegania przepisów. Kampania, która potrv a do końca września, jest kolejnym krokiem w walce o poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.
Źródło: Policja Bolesławiec
Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” – PZU i Policja apelują do kierowców o bezpieczeństwo na drogach
Zobacz Także