T-Mobile Polska we współpracy z Komendą Główną Policji uruchomiła nową kampanię informacyjną, aby zwiększyć społeczną solidarność w poszukiwaniach zaginionych dzieci. System Child Alert, funkcjonujący w Polsce od 2013 roku, ma na celu szybkie rozpowszechnianie informacji o zaginięciach. Kampania zbiega się z 12-leciem systemu i ma na celu zaangażowanie społeczności lokalnych w działania ratunkowe.
W Polsce każdego roku rejestrowanych jest około dwóch tysięcy zgłoszeń dotyczących zaginięć dzieci. Choć większość z tych przypadków kończy się pomyślnie, nie które z nich wymagają szybkiej reakcji, aby zwiększyć szansę na odnalezienie małoletnich. Kiedy zniknięcie dziecka ma miejsce, czas jest kluczowy, a każda osoba angażująca się w poszukiwania może przyczynić się do pozytywnego zakończenia tej trudnej sytuacji. Właśnie w takich okolicznościach z pomocą przychodzi system Child Alert.
System Child Alert wytrwale funkcjonuje dzięki współpracy z T-Mobile Polska, co pozwala na natychmiastowe przekazywanie informacji o zaginionym dziecku poprzez MMS-y z jego wizerunkiem. Mija dekada od rozpoczęcia współpracy między operatorem a Policją, co stanowi podstawę do zainicjowania kampanii przypominającej o tym, jak istotna jest solidarność w takich dramatycznych chwilach. Każdy, kto zdecyduje się przyłączyć do programu poprzez SMS lub aplikację, ma szansę pomóc w ratowaniu życia dziecka.
Warto zaznaczyć, że system Child Alert, uruchamiany w sytuacjach uprowadzenia dzieci, działa w 22 krajach w Europie i ma na celu dotarcie do jak najszerszej grupy ludzi poprzez różnorodne kanały komunikacyjne. W Polsce, od zainicjowania systemu, miał miejsce wyłącznie siedmiokrotny alarm, co podkreśla jego wyjątkowy charakter oraz znaczenie. Każde z uruchomień wiązało się z ogromnym zainteresowaniem i reakcją społeczną, co dowodzi, że wspólne działania w takich przypadkach mogą przynieść wymierne rezultaty.
Źródło: Policja Bolesławiec
Oceń: Nowa kampania informacyjna: T-Mobile i Policja działają na rzecz zaginionych dzieci
Zobacz Także




